Zasady przetwarzania danych osobowych

Kto jest administratorem danych osobowych?

Administratorem Twoich danych osobowych jest OPTYK S.C. Waldemar Łazarowicz – Olga Łazarowicz – Wojciech Łazarowicz z siedzibą w Olkuszu przy ul. Krakowskiej 9 (dalej “My” lub “Optyk”).

Jak się z nami skontaktować, aby uzyskać więcej informacji o przetwarzaniu Twoich danych osobowych?

Zadzwoń pod jeden z poniższych numerów telefonów:
32/754 40 55
510 570 926

napisz do nas wiadomość:
adres e-mail: optyk.lazarowicz@gmail.com
adres pocztowy: OPTYK S.C. Łazarowicz, ul. Krakowska 9, 32-300 Olkusz

lub nas odwiedź w jednym z punktów:
ul. Krakowska 9, 32-300 Olkusz
ul. Krakowska 5, 32-300 Olkusz

Skąd mamy Twoje dane?

Otrzymaliśmy je od Ciebie podczas przyjmowania zlecenia na okulary korekcyjne lub na soczewki kontaktowe. Mogłeś/aś nam je również podać podczas badania refrakcji lub w celu wystawienia faktury.

Jaki jest cel i podstawa przetwarzania Twoich danych osobowych?

Dane, które przetwarzamy są niezbędne w celu wykonania zawartej z Tobą umowy czyli np.:

  • wykonanie okularów korekcyjnych,
  • zamówienie soczewek kontaktowych,
  • wykonanie badania refrakcji,
  • obsługa recept refundowanych przez NFZ,
  • obsługa reklamacji,
  • kontaktowanie się z Tobą, w celach związanych ze świadczeniem naszych usług.

Przetwarzamy je również na dla celów podatkowych i rachunkowych wynikających z przepisów prawa.

Jeśli odwiedzasz naszą stronę internetową zapisujemy Twoje dane w plikach cookies, jeżeli wyrazisz na to zgodę. Więcej informacji o tym, jak wyłączyć obsługę plików cookies znajdziesz poniżej.

Czy podanie danych osobowych jest obowiązkowe?

Wymagamy od Ciebie tylko niezbędnej ilości informacji aby móc poprawnie i z należytą starannością wykonać zlecone nam usługi. W następujących przypadkach potrzebujemy od Ciebie:

  • imienia, nazwiska, mocy korekcji oraz opcjonalnie numeru telefonu, gdy zlecasz nam wykonanie okularów korekcyjnych lub zamówienie soczewek kontaktowych,
  • imienia, nazwiska, adresu lub informacji o firmie, jej adresie i nr NIP, gdy wystawiamy fakturę VAT,
  • imienia, nazwiska, nr PESEL, gdy realizujemy Twoją receptę refundowaną przez NFZ,
  • imienia, nazwiska, daty urodzenia oraz niezbędnych informacji o stanie zdrowia w celu przeprowadzenia badania refrakcji przez lekarza okulistę lub optometrystę,
  • imienia, nazwiska oraz opcjonalnie nr telefonu, gdy zapisujesz się do nas na badanie refrakcji.

Podanie tych danych jest dobrowolne. Jeśli z jakiegoś powodu nie podasz wymienionych danych osobowych nie będziemy w stanie wywiązać się z umowy i może to skutkować naszą odmową realizacji pewnych usług.

Jakie masz prawa związane  z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych?

Przysługuje Ci prawo dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu do przetwarzania danych oraz prawo do ich przenoszenia. Możesz z niego skorzystać, np. gdy:

  • zauważysz, że Twoje dane są niekompletne lub nieprawidłowe,
  • Twoje dane nie są już potrzebne do celów, dla których zostały przez nas zebrane
  • zgłosisz sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych,
  • Twoje dane będą przetwarzane niezgodnie z prawem;
  • dane powinny być usunięte w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa

Masz prawo wnieść skargę w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych do organu nadzorczego, którym jest Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.

Komu udostępniamy Twoje dane osobowe?

Nie udostępniamy Twoich danych osobowych innym podmiotom, za wyjątkiem powierzania danych osobowych zawartych na fakturach VAT do biura rachunkowego JAWA S.C. w celach rozliczeniowych.

Jak długo przechowujemy Twoje dane?

Przechowujemy Twoje dane osobowe na czas realizacji zlecenia oraz później w celach:

  • obsługi ewentualnych świadczeń reklamacyjnych
  • wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych
  • związanych z obsługą recept refundowanych przez NFZ

Pliki cookies

Czym są ciasteczka (pliki cookies)?

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (na twoim komputerze, tablecie lub smartphonie) podczas gdy odwiedzasz różne strony w internecie. Ciasteczko zazwyczaj zawiera nazwę strony internetowej, z której pochodzi, „długość życia” ciasteczka (to znaczy czas jego istnienia), oraz przypadkowo wygenerowany unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki, z jakiej następuje połączenie ze stroną internetową.

W jaki sposób wykorzystujemy cookies w naszym serwisie?
Korzystamy z plików cookies w celach:

  • dostosowywania zawartości serwisów i aplikacji do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; np. pliki cookies pozwalają w szczególności rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  • tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze serwisów i aplikacji, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;

Nie gromadzimy ani nie przetwarzamy żadnych informacji pozwalających na bezpośrednią identyfikację danych osobowych. Pliki cookies są wykorzystywane w naszym serwisie do celów statystycznych (dotyczących statystyk odwiedzin naszej witryny) oraz w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu i dostarczenia bardziej dopasowanych treści.

Czy można wyłączyć obsługę Cookies?

Tak, można to zrobić w każdej chwili zmieniając ustawienia swojej przeglądarki w zakresie obsługi Cookies.
Jak można wyłączyć obsługę ciasteczek w poszczególnych przeglądarkach?

  1. Google Chrome
    Trzeba kliknąć na menu (w prawym górnym rogu), zakładka Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane. W sekcji „Prywatność” trzeba kliknąć przycisk Ustawienia treści. W sekcji „Pliki cookie” można zmienić następujące ustawienia plików cookie:
    • Usuwanie plików cookie
    • Domyślne blokowanie plików cookie
    • Domyślne zezwalanie na pliki cookie
    • Domyślne zachowywanie plików cookie i danych stron do zamknięcia przeglądarki
    • Określanie wyjątków dla plików cookie z konkretnych witryn lub domen
  2. Internet Explorer
    Z menu przeglądarki (prawy górny róg): Narzędzia > Opcje Internetowe > Prywatność, przycisk Witryny. Suwakiem ustawiamy poziom, zmianę zatwierdzamy przyciskiem OK.
  3. Mozilla Firefox
    Z menu przeglądarki: Narzędzia > Opcje > Prywatność. Uaktywnić pole Program Firefox: „będzie używał ustawień użytkownika”.
    O ciasteczkach (cookies) decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Akceptuj ciasteczka.
  4. Opera
    Z menu przeglądarki: Narzędzie > Preferencje > Zaawansowane.
    O ciasteczkach decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Ciasteczka.
  5. Safari
    W menu rozwijanym Safari trzeba wybrać Preferencje i kliknąć ikonę Bezpieczeństwo. Tu wybiera się poziom bezpieczeństwa w obszarze „Akceptuj pliki cookie”.

Wyłączenie lub blokada obsługi cookies może spowodować nieprawidłowe działanie naszej witryny. Jeśli Twoja przeglądarka akceptuje obsługę Cookies, oznacza to wyrażenie zgody na stosowanie cookies przez naszą witrynę.